00%
0

Sepetinizde ürün bulunmuyor.

İletişim

Instagram


Son Yazılar

Ön Çapraz Bağ ve Yaralanmaları

Diz Eklemi ve Bağları Diz eklemi vücutta bulunan en büyük.. Devamını Oku

Mouse Hastalığı / Karpal Tünel Sendromu

Fare kullanımı, teknolojinin gelişmesiyle birlikte ofis çalışmalarının ayrılmaz bir parçası.. Devamını Oku

Masa Başı Çalışanlarında En Sık Görülen Problemler ?

Masa başı çalışanlarında genellikle uzun süre oturma, tekrarlayıcı hareketler, kötü.. Devamını Oku

Sepetinizde ürün bulunmuyor.

Thera Vita - Temmuz 5, 2024

Genç Kalmanın Sırrı

Yaşlanma, biyolojik, genetik, çevresel ve yaşam tarzı faktörlerinin karmaşık etkileşimi sonucunda meydana gelir. Yaşlanmayı ertelemek, yani genç kalmak, genel sağlık ve yaşam kalitesini korumak için önemli bir hedeftir. Genç kalmanın sırrı büyük ölçüde sağlıklı beslenmeden geçer. İşte genç ve enerjik kalmanıza yardımcı olabilecek bazı beslenme ipuçları:

1) Antioksidanlar

Antioksidanlar serbest radikallerle savaşır ve hücre hasarını önler. Yaban mersini, çilek, ıspanak, ceviz, yeşil çay gibi gıdalar antioksidan açısından zengindir.

2)Sağlıklı Yağlar

Omega-3 yağ asitleri, cilt sağlığını destekler ve iltihaplanmayı azaltır. Somon, avokado, ceviz, chia tohumu gibi gıdalar iyi omega-3 kaynaklarıdır.

3) Lifli Gıdalar

Lif, sindirim sağlığını destekler ve kan şekerini dengeler. Tam tahıllar, baklagiller, sebzeler ve meyveler lif açısından zengindir.

4) Protein

Yeterli miktarda protein, kas kütlesini korumaya ve onarmaya yardımcı olur. Tavuk, balık, yumurta,baklagiller, süt ürünleri gibi gıdalar protein açısından zengindir.

5) Vitamin ve mineraller

C vitamini, E vitamini, çinko ve selenyum gibi vitamin ve minerller cilt sağlığını korur ve bağışıklık sistemini destekler. Narenciye, fındık, tohumlar,yeşil yapraklı sebzeler gibi gıdalardan bu besinleri alabilirsiniz.

6) Su Tüketimi

Yeterli miktarda su içmek cildin nemli ve sağlıklı kalmasına yardımcı olur. Günde en az 8-10 bardak su içmeyi hedefleyin.

7) Az şeker ve Tuz

Fazla şeker ve tuz tüketimi, yaşlanma sürecini hızlandırabilir. İşlenmiş gıdalardan, şekerli içeceklerden ve aşırı tuzlu yiyeceklerden kaçının.

8) Alkol ve Sigara

Alkol ve sigara tüketimi, cilt sağlığını olumsuz etkiler ve erken yaşlanmaya yol açar.

9) Dengeli Beslenme

Her besin grubundan yeterli miktarda almak, vücudun ihtiyaç duyduğu tüm besinleri karşılamaya yardımcı olur. Her öğünde protein, karbonhidrat ve sağlıklı yağları dengeli bir şekilde tüketin.

Posted in Blog
Önceki
Tüm Yazılar
Sonraki

© 2024 Thera Vita İzmir. Tüm Hakları Saklıdır.

×